Klubmodul henter siden
Klippeinstruktør 1- 2017
Der er desværre ikke flere ledige pladser
0Klippeinstruktør 1-kurset erstatter det gamle kursus som sportsklatreinstruktør.

På kurset får du kompetence til at undervise i klatring på boltede klipperuter, undervise i multipitch og til at afholde diverse arrangementer på klippe.

Du skal være Instruktør 3 for at kunne deltage på kurset. Desuden skal du være rutineret i sportsklatring på klippe. Du skal også have taget Dansk Klatreforbunds redningskursus enten på boltede ruter eller på traditionelle sikringer. Hvis du har tilsvarende erfaring fra andre kurser eller egen træning, kan du få dispensation - kontakt Dansk Klatreforbund.

Kurset består af følgende elementer:
1. sportsklatrekursus - afholdes på Soffabacken i Skåne weekenden 20-21- maj
2. praktikdag - dette kan være en klubtur, et kursus sammen med en rutineret sportsklatreinstruktør eller andet - du kan godt lægge praktikken på et andet tidspunkt
3. eksamen - afholdes i løbet af sommeren efter nærmere aftale

Sportsklatrekurset består dels af rebteknikker/redningsteknikker og dels af undervisning i redpoint- og onsight-taktikker.

Du skal regne med at øve især redningsteknikkerne grundigt for at kunne bestå eksamen.

Deltagergebyret er 3000 kr., som opkræves pr. faktura. Hvis din klub betaler din uddannelse, kan der søges refusion hos kommunen for noget af beløbet.

Bemærk, at deltagergebyret dækker undervisningen og eksamen - men ikke transport, overnatning og forplejning.
Der bliver koordineret transport og mad, og overnatningen foregår i klatrestil, dvs. telt i skoven eller på campingplads.
Tilmeldte
6 /6
Tilmeldingsfrist
05.05.2017