Klippeinstruktør 1- april 2020
19.04.2020 kl. 00.00 - 19.04.2020 kl. 17.00
Beskrivelse
På kurset får du kompetence til at undervise i klatring på boltede klipperuter, undervise i multipitch og til at afholde diverse arrangementer på klippe.

Du skal være Instruktør 3 for at kunne deltage på kurset. Desuden skal du være rutineret i sportsklatring på klippe. Du skal også have taget Dansk Klatreforbunds redningskursus enten på boltede ruter eller på traditionelle sikringer. Hvis du har tilsvarende erfaring fra andre kurser eller egen træning, kan du få dispensation - kontakt Dansk Klatreforbund.

Kurset består af følgende elementer:
1. sportsklatrekursus - afholdes på klipper i Sverige 18.-19. april
2. praktikdag - dette kan være en klubtur, et kursus sammen med en rutineret sportsklatreinstruktør eller andet - du kan godt lægge praktikken på et andet tidspunkt
3. eksamen - afholdes i løbet af sommeren eller efteråret

Sportsklatrekurset består dels af rebteknikker/redningsteknikker og dels af undervisning i redpoint- og onsight-taktikker.

Du skal regne med at øve især redningsteknikkerne grundigt for at kunne bestå eksamen.

Deltagergebyret er 2500 kr. Hvis din klub betaler din uddannelse, kan der søges refusion hos kommunen for noget af beløbet.

Bemærk, at deltagergebyret dækker undervisningen og eksamen - men ikke transport, overnatning og forplejning.
Der bliver koordineret transport og mad, og overnatningen foregår i klatrestil, dvs. telt i skoven eller på campingplads.
Dansk Klatreforbund