Klippeinstruktør 1 - 2021
Praktisk info om kurset
Kurset afholdes på Bornholm, da det ikke er muligt at sige, om der er åbnet for rejser til Sverige til august. Du skal regne med at tage til Bornholm fredag eftermiddag for at kunne nå at være med på hele kurset.

Forhåndskrav

Du skal være Instruktør 3 for at kunne deltage på kurset. Desuden skal du være rutineret i sportsklatring på klippe. Du skal også have taget Dansk Klatreforbunds redningskursus enten på boltede ruter eller på traditionelle sikringer. Hvis du har tilsvarende erfaring fra andre kurser eller egen træning, kan du få dispensation - kontakt Dansk Klatreforbund.

Du skal desuden være rutineret sportsklatrer på klippe. Når du tilmelder dig uddannelsen, skal du sende logbog med beskrivelse af klatreerfaring til sekretariatet. Du kan læse mere om forhåndskravene i kursusstandarden.  Send til rune@klatreforbund.dk

Om kurset

På kurset får du kompetence til at undervise i klatring på boltede klipperuter, undervise i multipitch og til at afholde diverse arrangementer på klippe.

Kurset omhandler onsight- og redpoint-teknikker samt redningsøvelser på boltede ruter.

Kurset består af følgende elementer:
1. sportsklatrekursus - afholdes på klipper
2. praktikdag - dette kan være en klubtur, et kursus sammen med en rutineret sportsklatreinstruktør eller andet - du kan godt lægge praktikken efter eksamen
3. eksamen - afholdes lørdag 11. september 2021 og har separat tilmelding.

Kursusbegyr

• Deltagergebyret er 2500 kr. Hvis din klub betaler din uddannelse, kan der søges refusion hos kommunen for noget af beløbet
  • Betalingen dækker undervisning i to dage, og eksamen (du skal tilmelde dig til eksamen i kalenderen)
  • Eksamen afholdes på klipper i Sydskandinavien. Der er ekstern censur, og du kan ikke forvente, at din underviser er med på eksamensdagen. På grund af Covid-situationen kan der forekomme ændringer og aflysninger, men vi prøver naturligvis at melde ud i så god tid som muligt.
Læs Kursusstandarden grundigt igennem, så du er bedst muligt forberedt op til kursusstart.
Bemærk, at deltagergebyret dækker undervisningen og eksamen - men ikke transport, overnatning og forplejning.
Der bliver koordineret transport og mad, og overnatningen foregår i klatrestil, dvs. telt i skoven eller på campingplads.

18.04.2021
24.04.2021 kl. 10.00 - 25.04.2021 kl. 17.00