Nordic Youth Camp 2023
Bro Skola i Brodalen

Nordic Youth Camp 2023

D. 16.-22. juli Brodalen, Bohuslän Sverige

Det Svenske Klatreforbund og Bohuslän Klatreklub inviterer til Nordic Youth Camp 2023 i Brodalen. Det er en landsby midt i klatreparadiset Bohuslän, cirka 1 times kørsel nord for Gøteborg. Formålet er at skabe udvikling, inspiration og vidensdeling, samt at styrke venskaber, netværk og kompetencer mellem klubbernes juniorklatrere og deres resursepersoner, på tværs af de nordiske grænser. De vil være en del sociale aktiviteter og masser af råhygge i en atmosfære af fællesskab. Under lejren vil deltagerne blandt andet kunne bouldre, klatre i topreb og have workshops i traditionel klatring.

Danmark har fået 10 pladser i første omgang, og det er først til mølle. Når de er besat laver vi en venteliste som kan komme i spil hvis vi efterfølgende får tildelt ekstra pladser.

Ved tilmeldingen skal du svare på alle de spørgsmål som er sat op.

Indkvartering:

Vi skal bo på Bro Skola i Brodalen. Dette vil være vores basecamp, hvor vi sover, klatrer og nyder de fleste af vores måltider. Du skal selv medbringe liggeunderlag og sovepose.

Klatring:

Vi skal klatre ved Broberget, Brofjället og Häller, som ligger i gåafstand fra Bro Skola. Vi skal også besøge Rågårdsdal, Galgeberget, Lysekyrka og måske andre klipper.

Målgruppe:

Nordic Youth Camp er for klatrere fra 13 til 18 år. Krav for deltagelse er at klatreren forstår engelsk, har rutine i at sikre mindst topreb, og har det sjovt med at klatre mindst grad 6a.

I øvrigt forventes en almindelig selvhjulpen og fornuftig adfærd i samvær med andre unge. Undervisning og fælles informationer vil foregå på engelsk.

Pris:

Prisen er 3000 dkr. Den dækker overnatning, forplejning, instruktører og fælles transport fra Danmark.

Transport:

transport foregår i turlederens bil / minibus
udrejse:

Opsamling ved Ringsted og Kastrup Lufthavn.

hjemrejsen:

På hjemrejsen vil der være mulighed for at blive sat af ved togstationen i Malmø. hvorfra man kan tage tog til københavn og videre. Der kan anvendes dansk rejsekort på togstationen i

Malmø. alternativt kan man følge med videre til Sommertræf på Bornholm (kræver separat tilmelding).

Personligt klatreudstyr:

• 1 dynamisk reb (minimum 60 meter) pr. 2 klatrere

• 10 quickdraws pr. 2 klatrere

• 1 hjelm, 1 sele, klatresko, 1 karabin, 1 bremse, 1 cowtail og en kalkpose pr. klatrer.

Turledere er Erling Strauss og Ole Qvisgaard fra Juniorudvalget, Dansk Klatreforbund.

Når tilmeldingen er lukket indkalder vil til en fælles samling i god tid inden turen, så det danske team er rystet godt sammen på forhånd.

Har du spørgsmål så skriv til Erling på 22323377 eller erlingstrauss@icloud.com

Dansk Klatreforbund