Herved inviteres alle juniorklatrere, til og med 18 år, og deres trænere til Juniortræf på Bornholm d. 21. juli- 25. juli – 2025
Træffet foregår på klipper, hvor der vil være fokus på sportsklatring, topreb og bouldering. Hovedformålet er at skabe udvikling, inspiration og vidensdeling, samt at styrke venskaber, netværk og kompetencer blandt klubbernes juniorklatrere og deres resursepersoner. Du må forvente en del sociale aktiviteter og masser af råhygge i en atmosfære af fællesskab.
Alle juniorklatrere og deres trænere / resursepersoner fra klubber under Dansk Klatreforbund kan deltage.
Indkvartering
Træffet afholdes med base i Bornholms Idræts og Kulturcenter (Nordlandshallen), Strandvejen 1 i Allinge. Indkvartering foregår søndag d. 20/7 fra kl. 16:00 til 18:00
Hvornår.
Træffet starter officielt mandag morgen d. 21/7 kl. 8:00
Træffet slutter fredag d. 25/7 kl. 12:00, man er dog velkommen til at blive i hallen nogle timer hvis det passer bedre med færgeafgang.
Forplejning
Der er fuld forplejning under træffet. Første måltid kl. 8.00. når træffet starter mandag morgen. Indtil da er der selvforplejning, dog med mulighed for at tilkøbe aftensmad søndag aften husk at vælge dette ved tilmelding.
NB! : Der er maximum plads til 50 juniorer, og det er først til mølle. Tilmeld dig senest d.25/5/ 2025. Prisen på tilmelding er 1600 kr. pr. person.
Resursepersoner fra hver klub.
Det er et krav at hver klub stiller med et passende antal trænere / resurse personer. En voksen pr. 4 juniorer er fornuftigt. Der er et begrænset antal pladser til voksne. Det forventes at alle voksne samarbejder for at tilgodese juniorernes behov, til afvikling af Træffet. Voksne trænere og resursepersoner tilmeldes separat klik her.
Praktikaliteter:
Hver klub skal medbringe:
1 dynamisk helreb på 60 meter for hver 2 deltagere. Husk at mærke Jeres grej. Der afregnes ikke for slitage.
Deltagerne skal selv medbringe:
Sygesikringsbevis (husk pas hvis du rejser gennem Sverige), og evt. medicin.
Sovepose og liggeunderlag, toiletgrej, fornuftigt tøj til 5 dages udeliv, badetøj, samt drikkedunk. Spisegrej findes i hallen. Husk også lommepenge efter behov.
Derudover skal alle medbringe personligt klatregrej:
min. klatrehjelm, klatresele, klatresko, bremse, 2 låsekarabiner, slynge 120cm. Man er velkommen til at medbringe quickdraws / express slynger.
Flåter:
Vi anbefaler at blive vaccineret mod TBE inden træffet.
I skal give Jeres træner/ voksne resurseperson besked hvis der er personlige ting som vi skal være opmærksomme på
Mere information og program udsendes efter sidste tilmelding.
Ved spørgsmål angående træffet kontaktes Erling Strauss på 22 32 33 77 - erlingstrauss@icloud.com
Vedrørende spørgsmål om tilmelding og betaling kontakt Henrik Stephansen på 20959144 henrik@klatreforbund.dk
Eventuel venteliste.
Hvis alle 50 pladser bliver fyldt, men i ønsker at deltage kan I skrive til Henrik.
Skriv gerne alder på deltageren og om der allerede er en resurseperson fra klubben der kan være voksen ansvarlig/ kontaktperson under træffet, eller om der samtidigt vil være behov for at få en ekstra resurse person med.
hvis det bliver muligt at åbne ekstra pladser op vil vi til gode se at få så mange junioren med som muligt og tilbagemeldinger på venteliste vil ske hurtigst muligt efter tilmeldingsfristen.
Vel mødt ved Juniorudvalgets 20. sommertræf.