TRÆF - Skitouring og alpin vinterklatring

Træf i Hurrungane - skitouring og alpin vinterklatring.

Træf for skiløbere og/eller klatrere, der gerne vil udvikle deres kendskab til vinterliv i bjergene.

Mulighed for skiture/topture og alpine klatreture under vinterforhold.

Udgangspunktet er primitiv overnatning i snehule i 1400 meters højde (eller telt), men for de mere magelige er det også muligt selv at arrangere overnatning på Turtagrø Hotel. Det giver dog minimum ekstra 400 meters opstigning.

Blandt turmulighederne er flerdags-skiture til primitive hytter, topture med og uden ski, couloir-kørsel og -klatring, mixklatring, grat-ture.

Krav for deltagelse:
Du skal have kendskab til de discipliner du vil dyrke og de forhold bjergene byder, da det ikke er et kursus. Men du kan få rutevejledning og sikkert også gå/køre/klatre med mere erfarne/ lokalkendte. Du behøver dog ikke have prøvet alt før. F.eks. behøver du ikke have gravet/overnattet i snehule før, men det forventes at du selv har det fornødne udstyr og kan bruge det. Alle skiløbere forventes at bruge lavinesendere. Alle forventes at have førstehjælpskundskab.

Deltagelse kræver medlemsskab af Dansk Klatre- eller Ski-forbund.

Pris: kr.100

Deltagerantal: max 20, min 3.

29.04.2018
10.05.2018 kl. 09.00 - 13.05.2018 kl. 15.00